Alışverişin Geleceği: Sanal Mankenler

Alışverişin Geleceği: Sanal Mankenler

Erkek ve kadın mankenlerin online alışveriş siteleri için iki temel işlevi var:

1- Kıyafetin ya da aksesuarın kullanıldığında nasıl gözükeceğini göstermek

2- Tüketici üzerinde "sen de bu kıyafet ile böyle güzel/yakışıklı gözükebilirsin" etkisini bırakmak, yani hayal satmak.

Tüketicilerin geçmiş zamanlara göre daha bilinçli ve seçici olduğunu kolayca söyleyebiliyoruz. Ancak birincil görevi "güzel gözükmek" olan mankenlerin ve üzerlerindeki kıyafetlerin, tüketicilerin hayal dünyasını renklendirmediğini ve satın alma dürtüsü yaratmadığını iddia etmek zor. Dolayısıyla hem fiziksel hem de online mağazalardaki manken kullanımının tüketim döngüsü içerisinde önemli bir rolü bulunuyor. Yine de manken kullanım yoğunluğunun, özellikle online alışveriş siteleri tarafında, önümüzdeki yıllarda azalabileceğine dair önemli göstergeler var ve bu gelişmeler sanal gerçeklik uygulamaları etrafında kendini gösteriyor.

Bu noktada e-ticaret şirketlerinin kısa vadede yapacakları teknolojik yatırımlar, hem yeni bir tüketici deneyimi yaratma, hem de giderleri azaltma yönünde önemli adımlara vesile olabilir. Bunun karşılığında ise yalnızca mankenlerin değil, fotoğrafçısı, ışıkçısı, grafikeri yani kocaman bir çalışan grubunun temposu (kazancı) azalabilir. Tabi sanal gerçeklik ve sanal manken deneyimi tutacak olursa...

Gelecekte bol bol göreceğimizden emin olduğumuz ve bugünün mankenlerinin yerini alabilecek iki kullanım modelinden bahsedebiliriz:
Sanal gerçeklik yardımı ile kıyafetleri gerçekte giymeden, kendi üzerimizde deneyebilmek
Bilgisayar ortamında yaratılan sanal mankenlerin üzerine oturtulan kıyafetleri incelemek

Gelecekte sanal mankenlerin kullanımının artması ve kendi kendimizin sanal mankeni olmamızın yaygınlaşması ile mankenlere, makyajcıya, ışık tutana, yönetmene, fotoğrafçıya gerek kalmayabilir. Her şeyin otomasyon olması ne kadar çekici gelir, orası tartışılır ancak günün sonunda e-ticaret sitesi sahipleri tüketiciye daha iyi hizmet vermek ve maliyetleri azaltmak adına sanal ortamın sağladığı olanaklardan daha fazla faydalanmak isteyebilir. O noktada ise mankenlerin, menajerlerinin ve koca bir sektörün sanal manken dünyasına nasıl adapte olacaklarını ve farklılaşacaklarını düşünmeleri gerekiyor.

Firmamız
Şubelerimiz
İletişim

Adres :Rumelihisar Mah. Sırçacı sok No:13 Sarıyer İstanbul / Türkiye

Tel :0 (212) 230 33 30

info@tinaz.com.tr